Ample lucrări de reabilitare şi modernizare a Podului ce leagă Giurgiu de Ruse, Bulgaria, se desfăşoară în continuare. Pe pod, traficul se desfăşoară pe o bandă, alternativ, adesea formându-se coloane de autovehicule la punctul de trecere a frontierei către Bulgaria.
Aglomeraţie se produce inclusiv pe DN 5, Giurgiu-Bucureşti, iar, în aceste condiţii, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale le recomandă şoferilor, mai ales celor de pe TIR-uri, să aleagă următoarele rute ocolitoare:
* Calafat (rutier);
* Negru-Vodă (rutier);
* Vama Veche (rutier);
* Bechet (trecere cu bacul);
* Zimnicea (trecere cu bacul);
* Călărași (trecere cu bacul).
Vă reamintim faptul că lucrările la Podul Prieteniei sunt executate în cadrul proiectului european denumit „Proiectare si Executie pentru Reabilitare Podul de la Giurgiu, peste Dunare, pe DN 5 km 64+884 inclusiv drumul de acces de la iesirea din vama pana la intrarea pe pod.
Cu o valoare de peste 46 de milioane de lei, proiectul este parte integrantă a Programului Operaţional Sectorial Transport 2007-2013 şi a fost câştigat de CNADNR prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti.
În afară de reabilitarea şi modernizarea carosabilului, printre cele mai importante alte investiţii, menţionăm:
-Infrastructurile vor fi reabilitate prin reparaţii şi realizări de protecţii ale betoanelor, reparaţii ale zidăriilor din piatră, ale zonelor ce prezintă fisuri.
–La suprastructură, peste plăcile din beton armat, ce vor fi înlocuite, se va realiza hidroizolaţia.
-Vor fi modernizate şi trotuarele, iar parapetul de protecţie pietonal va fi înlocuit integral, cu unul ce va respecta însă arhitectura şi geometria celui vechi.
-Vor fi înlocuite toate echipamentele de pe pod aferente platelajului rutier(elemente de rezistenţă ale podului).
–Sistemul de scurgere a apelor va fi înlocuit integral pe viaductele de acces rutiere.
-Vor fi reabilitate toate elementele metalice. Acestea vor fi curăţate de vopseaua degradată şi va fi aplicată o protecţie anticorozivă, iar cele care prezintă degradări semnificative vor fi complet înlocuite, adică circa 30% din cantitatea confecţiilor metalice.
Sistemul de iluminat, refăcut
Pe drumul de acces cu două benzi este prevazut un nou sistem de iluminat unilateral, iar pe drumul de acces cu 4 benzi, este prevazut un nou sistem de iluminat central.
Pe portiunea de pod, sistemul de iluminat va fi format din corpuri de iluminat cu leduri tip proiector.
De asemenea, se lucrează şi de la sensul giratoriu din zona Petrom, în zona de acces în vamă şi pe pod, dar şi pe drumurile din incinta punctului de trecere vamal. În plus, vor fi amenajate şi parcările adiacente.
În vamă: atât pentru ieşirea, cât şi pentru intrarea în ţară vor fi proiectate câte 3 benzi speciale pentru TIR-uri, câte 4 benzi pentru autoturisme şi câte 2 benzi pentru autocare şi turisme.
Foto: arhivă Giurgiu Net