Am primit o informaţie, în această dimineaţă, potrivit căreia ANPC ar fi închis Centrul pentru Persoane Vârstnice de la Mironeşti.
Am luat legătura, telefonic, cu directorul general al DGASPC Giurgiu, Gheorghe Paraschiv care susţine că, într-adevăr, ANPC a efectuat un control acolo, dar că Centrul nu ar fi închis complet, ci doar a fost suspendată o parte din activitate.
Însă, acest lucru presupune, totuşi, relocarea unora dintre vârstnici. Directorul Paraschiv a dat asigurări că, cităm: „avem unde să ducem beneficiarii şi angajaţii vor avea de lucru”.
Pe de altă parte, el a spus că aspectele constatate de către ANPC sunt corecte, dar că ar fi vorba despre investiţii ample ce ar fi trebuit să fie făcute în ultimul deceniu.
„Există problema fondurilor(…) Bugetul pe anul trecut a fost consumat, iar cel pe anul acesta a intrat în vigoare de 2 săptămâni. Nu pot fi făcute asemenea investiţii într-o singură săptămână”, a subliniat Paraschiv.
Totodată, el a spus că a avut, seara trecută, o discuţie lucrativă cu prefectul judeţului, cu preşedintele Consiliului Judeţean şi au stabilit că împreună vor găsi soluţii în acest caz.
Vom reveni cu amănunte!
UPDATE, ora. 12.00, Prefectura Giurgiu a trimis un scurt comunicat, pe acest subiect:
„În data de 13.02.2023, la sediul Instituției Prefectului – județul Giurgiu a avut loc o ședință de lucru pe tema controlului efectuat de către reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor la Centrul pentru Persoane Vârstnice Mironești, centru care aparține DGASPC Giurgiu, instituție aflată în subordinea Consiliului Județean Giurgiu.
La întâlnire au fost convocați președintele Consiliului Județean Giurgiu, domnul Dumitru Beianu, directorul DGASPC Giurgiu, domnul Gheorghe Paraschiv, directorul Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Giurgiu, doamna Mariana Bardă, comisarul-șef adjunct al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Giurgiu, doamna Claudia Mînzînă, precum și reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor care au desfășurat activitatea de control.
Au fost prezentate deficiențele constatate, planul de măsuri și implementarea acestuia, cât și relocarea beneficiarilor fiind în sarcina conducătorilor Consiliului Județean Giurgiu și DGASPC Giurgiu, care pot furniza informații în detaliu despre acest subiect”