La ultima ședință ordinară de consiliu local, aleșii urbei au aprobat hotărârea prin care asociațiile de locatari pot solicita sprijin financiar din partea Primăriei, în vederea igienizării subsolurilor.
Conform celor afirmate de primarul Nicolae Barbu într-o recentă conferință de presă, deja au început să apară rezultatele acestei hotărâri.
Până în acest moment, au fost depuse un număr de 58 de solicitări, atât din partea asociațiilor de proprietari, cât și din partea unor scări de bloc din municipiu, majoritatea din zona Tineretului și din ansamblul de blocuri 1D din apropierea Pasarelei. Au fost deja finalizate și recepționate lucrările pentru un număr de 15 subsoluri, alte 13 urmând să fie finalizate până la sfârșitul săptămânii.
„Problema cea mare este lipsa firmelor care să intervină”, declara, în conferința de presă, primarul municipiului. „Dacă la început am avut zece firme care s-au înscris, dar care, după ce au văzut care sunt costurile decontate de Consiliul local, s-au retras. Noi venim cu costuri standard, de 0,9 lei pentru un metru cub de apă menajeră scoasă și 29 de lei pentru un metru cub de material grosier scos din subsolurile blocurilor. La acest moment, doar trei firme mai lucrează, de aceea este și atât de greu cu lucrările”, a mai precizat Nicolae Barbu.
Pentru aceste igienizări, sunt alocați de către Consiliul Local patru miliarde de lei vechi.
Oana CĂLIN