Bulgarii ne invită să punem umărul la treabă. La o întâlnire cu Emil Boc, premierul de la Sofia le-a sugerat românilor să avanseze lucrările la noul pod peste Dunăre, Calafat-Vidin, sau să repare măcar partea lor din podul de la Giurgiu-Ruse. Nu de alta, dar ei aproape şi-au terminat treaba, iar noi suntem în urma lor la multe capitole.

Bulgarii nu ne-au luat-o înainte doar cu lucrările de întreţinere ale podului.  Pentru a creşte traficul la intrarea în ţară, Bulgaria a redus la 2 euro taxa de tranzit a podului peste Dunăre. Pe partea românească, şoferii trebuie să plătescă 6 euro şi mai dau şi în gropi.

Diferenţele nu se opresc aici. În plină criză, Guvernul de la Sofia a preferat să nu crească taxele. Vecinii bulgari au TVA de 20% şi cota unica de 10%. În România, guvernul a crescut fiscalitatea. TVA a ajuns la 24%, iar cota unică de impozitare e de 16%. Din cauza fiscalităţii reduse, mulţi patroni români îşi înfiinţează firmele peste Dunăre. Deşi se lovesc şi aici de birocraţie, actele sunt finalizate într-o săptămână.

Preţurile din magazinele bulgăreşti sunt şi ele atractive pentru români.

Tot o taxă, mai precis taxa auto, a umplut străzile româneşti de maşini cu număr bulgăresc. Înmatricularea în vecini costă şi de 10 ori mai puţin, iar toate operaţiunile necesare înmatriculării sunt gata într-o singură zi.

În ce priveşte turismul, Bulgaria bate România fără drept de apel. Fie vară, fie iarnă, la vecinii noştri merg anual peste două milioane de turişti străini. La noi, abia jumătate. Până şi românii, mai precis 500.000 dintre ei, trec Dunărea în fiecare an, pentru preţuri şi servicii mai bune.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.