Consilierii judeţeni giurgiuveni, reuniţi, miercuri, 29 august, în şedinţă ordinară, au aprobat, cu majoritate de voturi, un proiect de hotărâre privind achiziţionarea de servicii juridice de asistenţă şi reprezentare, într-un proces pe care CJ Giurgiu îl are cu operatorul Girexim.

Mai exact, potrivit expunerii de motive a proiectului de hotărâre, Girexim(operatorul ce se ocupă în municipiul Giurgiu cu colectarea deşeurilor) a dat în judecată Consiliul Judeţean pentru o factură de peste 364 de mii de lei. Deşi suma reprezintă datoriile locuitorilor din municipiu şi, în mod normal, aceasta ar fi trebuit să fie plătită de municipalitate, şi Primăria şi Girexim s-au prevalat de o greşeală dintr-un regulament al CJ Giurgiu, aprobat în mandatul trecut, şi, astfel, Girexim cere acum banii de la judeţ.

Administratorul public al judeţului, Cristian Grătianu, a explicat, ieri, în plen, că, în mandatul trecut, a fost aprobat un regulament privind colectarea gunoiului în judeţ, în care s-a „strecurat” o greşeală. Astfel, în loc de „bugetul local” a fost scris „bugetul judeţului” cu referire la acoperirea sumelor ce nu pot fi recuperate de la populaţie. Când Primăria Giurgiu a decis că nu are fonduri pentru plata restanţelor giurgiuvenilor către Girexim, i-a „trimis” pe aceştia din urmă la Consiliul Judeţean Giurgiu, în baza „chichiţei” menţionate.

„Operatorul de salubrizare SC Girexim Universal SA Piteşti sucursala Giurgiu a emis, începând cu luna ianuarie 2018, în fiecare lună, câte o factură(către CJ Giurgiu, n.r.) pentru utilizatorii din municipiul Giurgiu fără contracte de prestări servicii(deşi operatorul este obligat, prin lege, să încheie contractele cu pricina), cea pusă în executare de către Judecătoria Giurgiu fiind pentru ianuarie 2018. Toate facturile au fost returnate operatorului, ţinând cont de faptul că persoana juridică ce trebuie să achite contravaloarea serviciilor de salubrizare este municipalitatea. În vederea soluţionării divergenţelor dintre CJ Giurgiu şi Girexim, ce nu au putut fi soluţionate amiabil, sunt necesare mai multe acţiuni ce necesită o profundă cunoaştere a legislaţiei în domeniul salubrizării, protecţiei mediului şi executării silite”, este precizat în expunerea de motive menţionată.

Suma totală a facturilor trimise de Girexim către CJ Giurgiu este de peste 2,7 milioane de lei.

Dezbaterile pe acest subiect au fost aprinse, ieri, în şedinţa Consiliului Judeţean Giurgiu, însă, aşa cum am precizat, proiectul a trecut, cu majoritate de voturi.

P.S. Conducerea Consiliului Judeţean Giurgiu a anunţat, pe de altă parte, că va modifica, în perioada următoare, regulamentul cu pricina pentru corectarea greşelii menţionate.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here