Direcția de Evidență a Persoanelor Giurgiu, cu sediul în municipiul Giurgiu, str. 1 Decembrie 1918, nr. 60, invită cetățenii să se prezinte pentru a solicita intrarea în legalitate, în sensul obținerii unui nou act de identitate, pentru următoarele cazuri:

a) la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;

b) dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, prenumele părinților, data ori locul nașterii;

c) în cazul schimbării domiciliului;

d) în cazul schimbării denumirii sau a rangului localităților și străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înființării localităților sau străzilor;

e) în cazul atribuirii unui nou C.N.P.;

f) în cazul deteriorării actului de identitate;

g) în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;

h) când fotografia din cartea de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;

i) în cazul schimbării sexului;

j) în cazul anulării;

k) pentru preschimbarea buletinelor de identitate

 

Menționăm mai jos care sunt documentele necesare pentru eliberarea unui nou act de identitate:

– certificatul de naștere, original și copie;

– certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite, sau al soțului supraviețuitor, în original și copie;

– hotărâre de divorț, definitivă și irevocabilă, după caz, original și copie;

– certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, original și copie;

– certificatele de naștere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, dacă este cazul, original și copie;

– documentul cu care face dovada adresei de domiciliu, original și copie, iar în cazul în care nu este titular, este necesară prezența titularului cu actul de identitate (în situația în care găzduitorul nu se poate prezenta la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor, declarația de primire în spațiu poate fi consemnată la notarul public, la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate ori în prezența polițistului de la postul de poliție, pentru mediul rural)

– taxa de 7 lei, reprezentând contravaloarea cărții de identitate și taxa de timbru de 5 lei.

Persoanele care nu posedă toate documentele necesare pentru eliberarea cărții de identitate pot solicita eliberarea unei cărți de identitate provizorii, caz în care persoana fizică completează Cererea pentru eliberarea actului de identitate la care anexează documentele pe care le poate prezenta pentru a face dovada numelui și prenumelui, stării civile, a adresei de domiciliu, trei fotografii mărimea 3/4 cm, având la bază o bandă albă de 7 mm, precum și chitanța de 1 leu, reprezentând contravaloarea cărții de identitate provizorii. Termenul de valabilitate al cărții de identitate provizorii este de un an.

Cetățenii români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România, pot solicita eliberarea unei cărți de identitate provizorii cu domiciliul în străinătate, în care să fie înscrisă reședința din România.

Programul de lucru cu publicul al DEP Giurgiu este:

– primiri cereri și documente: de luni până vineri între orele 8.30 – 13.00;

– eliberări documente: luni, marți, miercuri și vineri, între orele 13.00 – 16.30; joi, între orele 13.00 – 18.30.

Sursă: Primăria Giurgiu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here