Grupul parlamentar al PSD susţine producătorii autohtoni, între măsurile care se pot lua în beneficiul acestora numărându-se şi crearea de programe prin care pot participa, cu sprijinul statului român, la târguri şi expoziţii internaţionale pentru a promova produsele româneşti.

Conform unui comunicat de presă a deputaţilor PSD, social-democraţii au votat în şedinţa de vot final care a avut loc marți, 4 aprilie, pentru adoptarea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.8/2017 privind lansarea în cadrul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat a Programului de susţinere a internaţionalizării operatorilor economici români, cu finanţare de la bugetul de stat, pentru perioada 2017-2020.

„Noul act normativ, adoptat de Camera Deputaţilor, prevede instituirea, pentru perioada 2017-2020, a programului de susţinere a internaţionalizării operatorilor economici româneşti, în acest sens fiind susţinute următoarele tipuri de activităţi: participări individuale la târguri şi expoziţii internaţionale, precum şi la misiuni economice organizate în străinătate, crearea identităţii vizuale a unui operator economic român, participări la cursuri de pregătire în ţară şi străinătate, realizarea de site-uri pe internet etc.

Scopul programului este de a facilita accesul pe pieţe externe a producătorilor autohtoni. Sumele pentru realizarea acestui program sunt alocate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, iar pentru anul 2017 suma este în valoare de 40.000.000 lei.

Alocaţia financiară nerambursabilă se acordă sub forma unui ajutor de stat de minimis şi este în cuantum de maximum 50.000 lei anual/beneficiar, fiind destinată unui număr de 500 de beneficiari anual.

Noua lege stabileşte, totodată, şi criteriile pe care un operator economic trebuie să le respecte pentru a fi inclus în programul gestionat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.

Produsele româneşti, apreciate în întreaga lume pentru savoarea şi naturaleţea lor, trebuie promovate atât pe piaţa internă, cât şi peste hotare, pentru ca România să aibă cu adevărat o economie competitivă şi sănătoasă în context european, internaţional”, se arată în comunicatul de presă menţionat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here