Ford, Mercedes, Fiat, Volvo, Citroen, Dacia, Chevrolet şi diverse modele “old” de jeep. Toate vechi, dar bune toate. Şi frumoase şi încă pregătite pentru orice raliu. Mai ales pentru “Raliul Memorial 1904”, un eveniment ce începe întotdeauna în Bucureşti, dar care se încheie la Giurgiu.

Anul acesta, au intrat în cursă 60 de maşini de epocă. Şoferii şi copiloţii au avut de străbătut un traseu de 150 de kilometri, cu diverse probe.

“Este a XVIII-a ediţie a Raliului Memorial. Am reluat această cursă începută de ACR în 1979, apoi a mai fost organizată în 1999 şi de atunci, an de an. A devenit, între timp, o cursă superprofesionistă. Înainte, după cum ştiţi, aveam un slalom, în faţa Teatrului din Giurgiu, dar, de când zona a fost modernizată, n-am mai făcut acest lucru. Astfel că a devenit un raliu de regularitate cu probe speciale pe traseu”, ne-a declarat preşedintele Retromobil Club România, Bogdan Coconoiu, organizatorul acestei activităţi.

După 40 de ani, revine în cursă: În 1979, cele mai multe maşini erau din fimele lui Nicolaescu

Surpriza organizatorilor a fost, anul acesta, să se înscrie la Raliul Memorial 1904, chiar cel care a luat cupa la prima ediţie, adică în 1979. Este vorba despre Andrei Rizescu(foto jos).

“Pe vremea aceea, soţia era prietena mea. Am calificat-o navigator, ulterior. Noi am mai fost şi în Raliul Bucureşti-Sinaia sau la cel între Bucureşti şi Sibiu. Am fost, per total, cam la nouă astfel de competiţii, dar raliul Bucureşti- Giurgiu este unul dintre cele mai dragi nouă. La cursa din 1979 erau înscrise multe maşini care erau folosite în filmele lui Sergiu Nicolaescu. Şi atunci erau vreo 40 de maşini, cu startul de la Piaţa Obor”, ne-a spus Andrei Rizescu. El a menţionat că în 1979 a câştigat cursa cu un Erskine 1927.

De data aceasta, a venit la Giurgiu cu un Buick din 1982. “Am participat la această cursă doar în 1979 şi acum. Acum, pentru că am avut şansa să-l achiziţionez, am venit cu un Buick din 1982, într-o stare bună şi care va fi maşina cu care sper să fim prezenţi şi la alte concursuri din ţară şi nu numai”, a mai spus Rizescu.

Apel către autorităţi

Pe de altă parte, preşedintele RCR, Bogdan Coconoiu, a transmis, prin intermediul presei locale, un mesaj către autorităţile locale: “Am vrea să rugăm autorităţile ca raliul să fie mai popularizat, să fie un adevărat eveniment. Nu că muncim mult, dar punem mult suflet. Şi tare frumos ar fi ca maşinile să fie întâmpinate de giurgiuveni şi de către autorităţile locale, adică să prindă şi tenta asta de eveniment local, care lipseşte cu  desăvârşire. În alte oraşe, oamenii se mobilizează. Nu e o reclamaţie, ci o părere de rău”.

Cine e singurul giurgiuvean participant la raliu?

Printre competitori l-am găsit şi pe singurul giuriguvean care, de 3 ani, participă la “Raliul Memorial 1904”. Este instructor auto şi se numeşte Răzvan Meclea.

“Deocamdată sunt singurul giuriguvean, dar sper să ne mai înmulţim. Sunt fericitul posesor al unui Mercedes fabricat în 1967, o maşină care aparţine familiei mele din 1972, a fost a tatălui meu care din păcate nu mai este. Când am recondiţionat-o, a fost în amintirea lui. Ce să vă spun mai mult decât că am crescut în această maşină”, ne-a declarat Meclea.

dsc_0160

“Raliul Memorial 1904” este un eveniment cu mare tradiţie, ce îşi propune să păstreze vie memoria pionierilor automobilismului românesc. Aceştia, pe 25 septembrie 1904, s-au întrecut în primul raliu românesc organizat pe ruta “Bucureşti-Giurgiu-Bucureşti”, cursa fiind câştigată de Prinţul George Valentin Bibescu.

Mai multe fotografii de la evenimentul de azi puteţi găsi AICI

Cătălina Sfetcu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here