badalauSenatorul social-democrat, lider al PSD Giurgiu, Niculae Bădălău a postat, recent, pe pagina sa de Facebook un mesaj dur cu privire la concursul pentru managerii şcolilor din România. El critică, astfel, modul în care s-a dispus organizarea competiţiilor şi îşi justifică acuzaţiile. Iată, mai jos, declaraţia lui Niculae Bădălău:

 

 

“Competiția şi performanţa fac parte din grila pesedistă de valori în educaţie. Mă îndoiesc însă că organizarea concursurilor pentru posturile de directori şi directori adjuncţi într-o #lună are ceva în comun cu performanţa. Iată şi câteva motive:

  1. Timpul este exagerat de scurt pentru căutarea documentelor personale, scanarea, încărcarea, căutarea bibliografiei, realizarea documentelor de început de an, organizarea managerială, întocmirea situaţiilor pentru ISJ, demararea unor investiții, pregătirea materialelor şi a întregii documentaţii pentru ARACIP (nivel naţional) şi lista ar putea continua.
    2. Să privim atent calendarul organizării acestor concursuri: la 10 septembrie a fost publicată metodologia în baza căreia ar trebui organizat concursul, proba scrisă naţională fiind anunţată pentru data de 12 octombrie 2016. Tot pe 10 septembrie a fost dată publicităţii şi bibliografia pentru probele de concurs, în ciuda faptului că peste o lună ar trebui susţinută proba scrisă. Fără a mai menţiona că bibliografia include o notă de subsol unde scrie că poate fi modificată şi completată ulterior. Să înţelegem că bibliografia poate fi modificată şi completată până în ziua examenului?!

În acest caz, de ce să nu organizăm (susţinem) şi examenele naționale, fie ele de bacalaureat sau de evaluare naţională, într-o lună? Ce ar însemna pregătirea evaluării naţionale sau a bacalaureatului, într-o lună? Ca să nu mai vorbim de examenul de titularizare…

  1. Conform metodologiei de concurs „Nu pot fi numite în funcţiile rămase vacante sau în cele care se vacantează între perioadele de concurs:
    a) persoanele care până la organizarea concursului au ocupat funcţii de director sau de director adjunct în unitatea de învăţământ respectivă şi nu au participat la concurs;
    b) persoanele care s-au prezentat la concurs, dar nu l-au promovat.”
    Acest lucru înseamnă schimbarea profesorilor la clasă, chiar în timpul anului școlar. Vorbim de sute de mii de elevi, în clasele a VIII-a sau a XII-a, cărora li se vor schimba profesorii. Să nu uităm că mulți dintre acești profesori predau materii care vor face obiectul examenelor naționale. Este normal oare ca un elev, care a avut același profesor, de limba română, de exemplu, din clasa a IX-a până la începutul clasei a XII-a, să fie pus în fața schimbării și, implicit, să fie nevoit să se adapteze unui nou stil de predare?
  2. Referitor la modelul de subiecte, acestea nu insistă pe aptitudini manageriale sau pe latura administrativ financiară, aspecte cu care se confruntă direct un manager de unitate şcolară, ci în special pe partea cognitivă.
  3. Reiterez câteva din atribuțiile unui director de școală, care trebuie îndeplinite la începutul anului școlar, astfel încât, organizarea întregii activități să se realizeze temeinic și în deplină siguranță pentru preșcolari/elevi și angajații școlilor.
    a) angajarea personalului necesar în școli pentru toate posturile/catedrele/orele vacante și încheierea contractelor individuale de muncă;
    b) întocmirea, conform legii, a fișelor de post pentru personalul din subordine;
    c) stabilirea componenței formațiunilor de studiu în baza hotărârii consiliului de administrație;
    d) încheierea cu părinții elevilor a contractelor educaționale-conform ROFUIP 5115/2014
    e) numirea, după consultarea consiliului profesoral, în baza hotărârii consiliului de administrație, a profesorilor diriginți la clase, precum și a coordonatorului pentru proiecte și programe educative școlare și extrașcolare;
    f) discutarea transferurilor de elevi și găsirea soluțiilor potrivite pentru școlarizarea tuturor elevilor din învățământul obligatoriu ,
    g) stabilirea sălilor de clasă pentru desfășurare a activităților instructive-educative;
    h) stabilirea orarului școlii;
    i) revizuirea și depunerea dosarelor pentru obținerea avizelor/autorizațiilor de funcționare;
    j) alegerea/revalidarea CA al unității școlare;numirea, în baza hotărârii consiliului de administrație, a coordonatorilor structurilor care aparțin de unitatea de învățământ, din rândul cadrelor didactice care își desfășoară activitatea în structurile respective;
    k) stabilirea, prin decizie, a componentei catedrelor și comisiilor din cadrul unității de învățământ, în baza hotărârii consiliului de administrație;
    l) actualizarea Regulamentului de Organizare Internă;
    m) elaborarea instrumentelor interne de lucru, utilizate în activitatea de îndrumare, control și evaluare a tuturor activităților care se desfășoară în unitatea de învățământ cu aprobarea consiliului de administrație;
    n) asigurarea manualelor școlare pentru elevii din învățământul obligatoriu, conform prevederilor legale.
    o) stabilirea necesarului de burse școlare și a altor facilități la nivelul unității de învățământ, conform legislației în vigoare;
    p) asigurarea condițiilor și a exigențelor privind normele de igienă școlară, de protecție și securitate în muncă, de protecție civilă și de pază contra incendiilor, în unitatea de învățământ;
    q) asigurarea transportului cu microbuzele școlare în siguranță a elevilor, acolo unde este cazul, întocmirea graficului de transport.

Cu siguranţă Guvernul îşi depăşeşte mandatul aprobat de Parlament. Trăim doar în România lucrului bine făcut, nu? Unde „profesionalismul” primează.

Niculae Bădălău”

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.