Despre acest nou pod peste Argeş primarul social-democrat Marin Ion vorbea de mai mulţi ani şi le-a spus oamenilor, de câte ori a avut ocazia, că se lucrează intens la proiect şi că visul va deveni realitate. În tot acest timp, adversarii politici le spuneau oamenilor că primarul „vinde iluzii” şi că podul, unic în România- după anumite caracteristici, nu are cum să fie ridicat la Gostinari.

Gostinărenii, însă, i-au dat crezare edilului şi, acum, încrederea le este răsplătită. Lucrările la pod au început efectiv miercuri, 3 august, cu forarea primei coloane de pe malul stâng al râului.

„În această zi solemnă, pe 3 august, vrem să le demonstrăm locuitorilor comunei Gostinari că echipa din cadrul Primăriei nu a vândut şi nici nu vinde iluzii! A fost aprobat acest proiect la care am lucrat 4 ani, respectiv construirea podului rutier peste râul Argeş. Suma necesară a fost alocată, cea mai mare parte, de către Guvernul României, pe când acesta era condus de Victor Ponta. Suntem foarte mândri, bucuroşi şi trebuie să spun că acest pod este important nu doar pentru transportul din comună, ci pentru transportul din judeţ, în special pentru tot ce vine din sud. Maşinile vor scurta drumul către Olteniţa cu aproape 30 de kilometri”, ne-a declarat primarul Marin Ion(foto jos).DSC00019

Conform specialiştilor care se ocupă de proiect lungimea podului va fi de 220 de metri iar înălţimea de 12 metri.

„Cred că acest pod este unicat în România, având o deschidere de 110 metri. S-a ţinut cont de toate avizele şi a fost avut în vedere marele proiect al Canalului Dunăre-Bucureşti. Firma ce va construi podul este Metabet Piteşti şi suntem bucuroşi că dumnealor, cu o vechime de peste 100 de ani în construcţia de poduri, se ocupă de investiţia noastră”, ne-a mai spus Marin Ion.

Detalii tehnice despre ce lucrări sunt efectuate în această perioadă am aflat şi de la şeful de proiect, inginer Alexandru Antonescu(foto jos).

DSC00045

„Vorbim despre o grindă continuă, cu trei deschideri, tablier mixt, cu atelaj din beton. Lungimea suprastructurii va fi de 210 metri şi lungimea totală de peste 220 de metri. În momentul de faţă se lucrează la coloanele malului stâng, azi se forează la prima coloană şi partea cea mai grea este să ieşim din pământ. După aceea, lucrurile vor merge mai uşor. Podul va ţine cont şi de proiectul de canal navigabil al Argeşului. De aceea, va trebui să asigure o deschidere navigabilă de 95 metri şi o lamă de apă de 4,5 metri, cât şi un gol de aer de 11,5 metri”, a precizat Antonescu.

La demararea lucrărilor, miercuri, a fost invitat şi preşedintele Consiliului Judeţean Giurgiu, Marian Mina. El i-a felicitat pe cei din Primăria Gostinari pentru succesul înregistrat prin implementarea unui asemenea proiect de anvergură naţională.DSC00063

„Este o investiţie de circa 8 milioane de euro de care vor beneficia mai multe comune din judeţul nostru, nu doar Gostinari. Despre acest proiect domnul primar de la Gostinari a vorbit în campanie şi uite că se ţine de cuvânt, nu a vândut iluzii, promisiunile se materializează acum, cu toate că ai noştri colegi de la alte partide au fost mai mult decât neîncrezători şi au spus că nu putem face această lucrare. Se lucrează, iată, iar meritul este sută la sută al domnului primar şi al echipei sale. Au făcut multe drumuri la ministere, au fost foarte multe discuţii cu constructorul şi iată că acum s-au apucat de lucru!”, ne-a spus Mina.

De asemenea, pe şantier a venit şi vicepreşedintele Consiliului Judeţean Giurgiu, Cristian Marciu.

DSC00069

„Sigur că şi eu sunt bucuros că această investiţie a putut să fie realizată în judeţul Giurgiu, în Gostinari. Este o mare realizare a noastră, a giurgiuvenilor şi am primit sprijinul conducerii Ministerului Dezvoltării pentru ca această lucrare să fie finanţată. După inaugurare va fi o bucurie şi mai mare inclusiv pentru locuitorii de pe cele două maluri ale Argeşului. Să dea Dumnezeu să avem forţă de muncă şi timp bun ca să vedem investiţia realizată! Va fi un pod nu doar frumos, ci mai ales util pentru Giurgiu şi nu numai”, a declarat Cristian Marciu.

Dacă totul va merge bine, investiţia ar trebui să fie gata în iarna lui 2017.

Text şi foto: Cătălina Sfetcu

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.