Recent, a fost aprobată procedura de stabilire și plată a alocației lunare de plasament, prin Ordin al ministrului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, anunţă reprezentanţii Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială(AJPIS) Giurgiu.

Astfel, potrivit actului normativ menţionat, pentru a putea menţine dreptul la alocaţia de plasament, persoanele care pe 8 septembrie 2015 se află în plată au obligaţia de a completa dosarul cu documentele justificative şi de a le depune la sediul AJPIS Giurgiu, în termen de maxim 60 de zile, adică până la data de 05 noiembrie 2015.

În situaţia în care nu este îndeplinită această obligaţie, plata alocaţiei de plasament se suspendă până la prezentarea documentelor.

Reluarea plăţii alocaţiei de plasament suspendate se face cu luna următoare depunerii documentelor, inclusiv pentru perioadele de suspendare a dreptului.

Dosarul pentru menținerea/acordarea dreptului la alocația de plasament cuprinde următoarele documente:

– cerere tip care se procură de la sediul AJPIS Giurgiu sau se poate accesa de pe site-ul instituției;

– copie CI al beneficiarului alocației de plasament

– copie certificat de naștere copil, sau după caz, copie act de identitate al acestuia

– copie dispoziţie director DGASPC/hotărâre comisie pentru protecţia copilului/hotărâre instanţă de judecată (certificat de grefă dacă nu a fost redactată hotărârea), inclusiv ordonanţa preşedinţială.

În cazul în care nu a fost eliberat certificatul de naştere al copilului pentru care se solicită alocația de plasament, cererea va fi însoţită de actul constatator al naşterii sau de extrasul de naştere.

Copia certificatului de naştere al copilului va fi depusă în termen de 30 de zile de la eliberarea acestuia, dar nu mai târziu de 12 luni de la solicitarea dreptului la alocație de plasament, în caz contrar dreptul la alocaţie se suspendă până la depunerea acestuia, cu reluarea plăţii drepturilor restante.

Comunicat AJPIS Giurgiu

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here