Ar trebui să ne obişnuim de acum cu TIR-uri staţionate des, în zone unde le este permis accesul, întrucât, se ştie, se lucrează pe Podul Prieteniei şi sunt impuse restricţii de trafic. Podul a intrat în reparaţii capitale şi este firesc să apară  probleme în privinţa fluenţei traficului.

Însă, aşa-i românu’, când nu se lucrează de ce nu, când da, iar nu-i bine.

Ce-i drept, noaptea trecută şi azi-dimineaţă, cozile de TIR-uri s-au întins pe câţiva kilometri buni, pe DN 5. Numai că, această situaţie nu a apărut din cauza lucrărilor, ci din cauza bulgarilor. Oficial, a căzut iar(se întâmplă în fiecare săptămână) sistemul lor tehnic de cântărire a autovehiculelor.

Se întâmpla ieri după-amiază. Desigur, a fost nevoie de doar câteva ore de blocaj de acest gen, ca, şi în Giurgiu, dar şi în Ruse, cozile să se formeze şi şoferii să stea mult şi bine până să poată trece Vama Giurgiu sau cea din Ruse. Neoficial, însă, am aflat, de la surse bulgare, că de vină pentru ceea ce s-a întâmplat ieri ar fi un angajat al vămii vecine. Acesta, folosindu-se de un furtun, uda carosabilul şi, văzând un transformator plin de praf, s-a gândit să-l cureţe bine cu… apă. Evident, trasformatorul a făcut scurtcircuit şi curentul s-a întrerupt în tot Punctul de Trecere a Frontierei Ruse.

Acum, aproape imposibil de verificat o atare informaţie, numai că şoferii cu care am stat de vorbă azi ştiau acelaşi lucru: că a fost întreruptă alimentarea cu energie electrică, ieri, timp de mai multe ore, în vama vecină.

C.S.

LĂSAȚI UN MESAJ