De la începutul anului şi până în prezent, este vorba despre 114 persoane din Giurgiu încadrate într-un grad de handicap, anunţă reprezentanţii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului(DGASPC) Giurgiu.

Într-un comunicat de presă al reprezentanţilor instituţiei menţionate este specificat faptul că, în toate cazurile respective, plata prestaţiilor sociale a fost reluată, după ce persoanele în cauză au făcut solicitare scrisă către DGASPC Giurgiu. La solicitare a fost ataşată copia  documentului de identitate nou emis de către Serviciile de Evidenţă a Persoanelor.

Maria Negrescu, şef serviciu Plăţi prestaţii sociale din cadrul DGASPC Giurgiu, explică:

“În situaţia expirării termenului de valabilitate al documentelor de identitate, în conformitate cu prevederile legale, se suspendă plata prestaţiilor sociale pentru persoanele încadrate într-un grad de handicap (sume reprezentând indemnizaţia de handicap şi bugetul complementar). Precizăm că persoanele încadrate într-un grad de handicap sau mandatarii acestora, după caz, sunt informate (cu ocazia înmânării certificatului de încadrare într-un grad de handicap) cu privire la faptul că trebuie să anunţe instituţia noastră, în termen de 48 de ore, în legătură cu  apariţia oricărui eveniment care ar putea să afecteze plata prestaţiilor sociale, printre care se numără şi  expirarea  termenului de valabilitate al cărţii de identitate; în acest sens, persoanele cu handicap sau, după caz, mandatarii acestora, semnează şi un angajament. Cu toate acestea, sunt numeroase situaţiile în care persoanele cu handicap sau mandatarii  acestora   nu se preocupă  să-şi  reînnoiască cărţile de identitate în cazul expirării termenului de valabilitate şi,  din acestă cauză, plata prestaţiilor sociale se suspendă. Este important ca persoanele cu handicap   să evite suspendarea acordării plăţilor prestaţiilor sociale şi să nu amâne  reînnoirea   documentelor de identitate al căror termen de valabilitate urmează să expire, pentru a nu fi puşi astfel în situaţia de a beneficia  cu întârziere  de drepturile legale ce li se cuvin”.

Astfel,  359 persoane cu handicap sau mandatarii  acestora  au depus cereri în cursul anului 2013 la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Giurgiu, cereri prin care au solicitat repunerea în plată, precum şi plata sumelor restante; în anul 2014, alte 501 persoane cu handicap s–au aflat în aceeaşi situaţie. Plăţile prestaţiilor sociale au fost suspendate  pentru perioade variabile, de la una  sau două luni (în cele mai multe situaţii), până la perioade  mai mari de timp (cinci  luni).

În prezent, în evidenţa DGASPC Giurgiu se află 9391 persoane adulte încadrate într-un grad de handicap. Documentul care atestă încadrarea în grad şi tip de handicap, emis în condiţiile legii, este generator de drepturi, pe întreaga perioadă  a valabilităţii. De aceea, în cazul suspendării plăţii prestaţiilor sociale pentru persoanele cu handicap din cauza expirării termenului de valabilitate al cărţilor  de identitate, reluarea plăţii  se face în luna următoare depunerii cererii.

Denisa Cristescu,  Consilier Comp. Relaţii cu mass-media,                                                                                                                            DGASPC Giurgiu

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.