Subiectul zilei îl reprezintă, fără îndoială, noul sistem privind serviciile medicale oferite în România, sistem ce pare că dă bătăi de cap atât medicilor, farmaciştilor, dar şi pacienţilor.

Sistemul informatic implementat odată cu noul card de sănătate a creat, aşa cum era de aşteptat, ceva probleme şi la Giurgiu. Vorbim, mai cu seamă, despre timpi mai mari de aşteptare până la înscrierea datelor, a noilor informaţii medicale ş.a.m.d. pe cardurile respective. Totuşi, reprezentanţi ai autorităţilor din domeniul sanitar se declară optimiste. Ca la orice început, e mai greu şi apar, desigur, disfuncţionalităţi, mai ales pentru că vorbim despre un sistem online.

În acest sens, unii medici spun chiar că pacienţii lor, pentru că au fost instruiţi cum se cuvine, nu au probleme în utilizarea cardului de sănătate.

Este cazul doctorului Cosmin Georgescu, cel care ne-a declarat că, la cabinetul său, cel puţin, sistemul nu a creat probleme. “Sistemul este deja implementat, lunile anterioare ne-au convins că este viabil. El verifică, practic, toate intrările în sistemul medical, de la medicul de familie, la medicii specialişti, laboratoare şi farmacii. Cu această ocazie, putem vedea în timp real care este afluenţa şi care sunt serviciile medicale desfăşurate. Evident, şi pacienţii se obişnuiesc cu acest sistem. Procedura este una obişnuită, vorbim despre un sistem electronic. De când s-a introdus şi reţeta electronică, pacienţii sunt obişnuiţi să aştepte desfăşurarea procedurii, a acestor prescripţii”, spune medicul Cosmin Georgescu. cosmin georgescu

La nivelul judeţului Giurgiu, au fost trimise per total 173.000 de carduri de sănătate. Din acestea, aproape 13.000 au ajuns ]napoi, la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate(CAS) Giurgiu. “Toate cele 12.800 de carduri returnate Casei de Sănătate au fost redistribuite medicilor de familie cu excepţia a 1.700. Acestea au rămas la sediul nostru pentru că posesorii lor nu au medic de familie şi nu au putut fi contactaţi. Îi aşteptăm la ghişeul Casei, să-i identificăm şi să le înmânăm cardul”, ne-a declarat directorul CAS Giurgiu, Marin Constantin.Marin-Constantin-CAS-Giurgiu

(sursă foto: ştirigiurgiu.ro)

El a precizat că inclusiv de 1 Mai a fost asigurată permanenţa la CAS pentru cei care au revendicat cardul.

Şi dacă, din tot judeţul, 9 oameni au refuzat cardul de sănătate din motive religioase, au fost şi medici care nu au dorit să le distribuie pacienţilor, fără vreo justificare anume. “Am avut trei medici, dintre aceştia a rămas unul singur, dar şi problemele în acest ultim caz le-am soluţionat noi prin alte surse. Persoanele care nu au intrat în posesia cardului pot să se prezinte la medicul de familie şi îl găsesc acolo. Nu este nevoie să facă un drum până la CAS, mai ales cei din nord. Doar cei care, deşi au calitatea de asigurat, nu au primit cardul deloc şi trebuie să primească o adeverinţă”, ne-a mai spus Marin Constantin.

Adeverinţa respectivă este valabilă 3 luni.

Cătălina Sfetcu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here