Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcția Generală pentru Îndrumarea și Controlul Instituției Prefectului, derulează, începând cu data de 5 iulie 2013, proiectul „Sistem interoperabil centralizat pentru evidența apostilei eliberate de către Instituțiile Prefectului pentru actele oficiale administrative”, cod SMIS 31493, Programul Operațional Sectorial „Creșterea Competitivității Economice”, proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională „Investiții pentru viitorul dumneavoastră”.

Proiectul are o valoare totală de 2.039.818,61 lei, din care asistența financiară nerambursabilă este de 1.645.015,01 lei. Proiectul se implementează în municipiul București și în toate municipiile reședință de județ, la sediul MAI și la sediile instituțiilor prefectului, pe o durată de 23 de luni, respectiv până la data de 07.06.2015.

Ministerul Afacerilor Interne dezvoltă, astfel, un serviciu administrativ informatic care asigură interoperabilitatea sistemelor informatice folosite de către instituțiile prefectului pentru eliberarea apostilei, prin intermediul unei baze de date centralizate a MAI, actualizată în timp real, prin operaționalizarea unui sistem TIC eficace și securizat de verificare a apostilelor eliberate precum și prin dezvoltarea competențelor profesionale ale persoanelor responsabile cu gestionarea bazei de date și cu operarea înregistrărilor.

Noul serviciu public oferă posibilitatea consultării în timp real prin mijloace electronice a bazei de date centralizate și verificării autenticității apostilelor eliberate de cele 42 de instituții ale prefectului pentru actele oficiale administrative, în conformitate cu obligațiile internaționale asumate de România prin aderarea la Convenția cu privire la suprimarea cerinței supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961. Verificarea se poate face accesând pagina de internet www.apostila.mai.gov.ro

De rezultatele proiectului vor beneficia, în primul rând, persoanele interesate să verifice autenticitatea unei apostile emise de statul român (angajatori, mediu de afaceri, autorități și instituții publice, instituții de învățământ etc din cele 108 state semnatare ale Convenției de la Haga), în contextul globalizării forței de muncă și a liberei circulații a persoanelor și serviciilor.

Totodată, beneficiari ai implementării proiectului vor fi și cele 42 de instituții ale prefectului care vor efectua înregistrările în baza de date centralizată sau care vor dori să obțină informații despre alte apostile eliberate în România, prin 95 de angajați ai acestora și ai MAI care au fost instruiți pentru a opera sistemul.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here