A trecut aproape un deceniu de când se tot vorbeşte de reabilitarea şi modernizarea podului ce leagă Giurgiu de Ruse, Bulgaria, pe partea română. Au mai fost executate, de-a lungul vremii, lucrări de reparaţii, însă nu au fost de amploarea celor ce urmează. Unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură pentru judeţul nostru a fost câştigat şi va fi implementat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri(DRDP) Bucureşti, la conducerea căreia se află giurgiuveanul Marian Mina.

“Proiectare si Executie pentru Reabilitare Podul de la Giurgiu, peste Dunare, pe DN 5 km 64+884 inclusiv drumul de acces de la iesirea din vama pana la intrarea pe pod”, aceasta este titulatura proiectului cu finanţare europeană nerambursabilă, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, cu o valoare de peste 46 de milioane de lei. Proiectul este parte integrantă a Programului Operaţional Sectorial Transport 2007-2013.

Înainte să vă prezentăm, pe larg, ce tip de lucrări vor fi efectuate, atât pe Drumul Naţional 5, zona Vămii şi, evident, pe Podul Prieteniei, este de menţionat că luni, 3 noiembrie, vor începe studiile geotehnice şi măsurătorile topografice.

După organizarea şantierelor, acţiunile de reabilitare vor fi demarate pe 16 noiembrie. Lucrările vor fi începute de la sensul giratoriu din zona Petrom, se va acţiona în zona de acces în vamă şi pe pod, dar şi pe drumurile din incinta punctului de trecere vamal, dar vor fi amenajate şi parcările adiacente.

Straturile asfaltice superioare existente vor fi frezate integral, urmând să fie aplicat un sistem rutier nou, alcătuit din 3 straturi asfaltice, având la bază un strat geosintetic. De asemenea, pentru uniformizarea condiţiilor de confort şi siguranţă pe tot traseul drumului, se va impune extinderea la 4 benzi. Zonele verzi vor fi şi acestea reamenjate.

În vamă: atât pentru ieşirea, cât şi pentru intrarea în ţară vor fi proiectate câte 3 benzi speciale pentru TIR-uri, câte 4 benzi pentru autoturisme şi câte 2 benzi pentru autocare şi turisme.

Ce tip de lucrări vor fi efectuate pe Pod?

În afară de reabilitarea şi modernizarea carosabilului, printre cele mai importante alte investiţii, menţionăm:

-Infrastructurile vor fi reabilitate prin reparaţii şi realizări de protecţii ale betoanelor, reparaţii ale zidăriilor din piatră, ale zonelor ce prezintă fisuri.

La suprastructură, peste plăcile din beton armat, ce vor fi înlocuite, se va realiza hidroizolaţia.

-Vor fi modernizate şi trotuarele, iar parapetul de protecţie pietonal va fi înlocuit integral, cu unul ce va respecta însă arhitectura şi geometria celui vechi.

-Vor fi înlocuite toate echipamentele de pe pod aferente platelajului rutier(elemente de rezistenţă ale podului).

Sistemul de scurgere a apelor va fi înlocuit integral pe viaductele de acces rutiere.

-Vor fi reabilitate toate elementele metalice. Acestea vor fi curăţate de vopseaua degradată şi va fi aplicată o protecţie anticorozivă, iar cele care prezintă degradări semnificative vor fi complet înlocuite, adică circa 30% din cantitatea confecţiilor metalice.

Sistemul de iluminat, refăcut

Pe drumul de acces cu două benzi este prevazut un nou sistem de iluminat unilateral, iar pe drumul de acces cu 4 benzi, este prevazut un nou sistem de iliminat central, stalpii se prevad pe zona centrala, protejata. Pe drumul in rampa este prevazut un nou sistem de iluminat bilateral fata in fata, stalpii se prevad pe ambele parti ale drumului si se racordeaza cu sistemul de iluminat de pe pod.

Pe portiunea de pod, sistemul de iluminat va fi format din corpuri de iluminat cu leduri tip proiector.

Restricţii de trafic, pe perioada lucrărilor

Pentru asigurarea fluenţei şi siguranţei de circulaţie pe timpul execuţiei, lucrările vor fi marcate şi semnalizate corespunzător, cu indicatoare speciale şi piloţi de dirijare a circulaţiei.

Aceasta se va desfăşura alternativ, pe câte un sens, iar doar când va fi cazul, traficul rutier va fi oprit complet pe pod, între 6 şi 8 ore pe zi.

Reabilitarea podului va genera pentru operatorii de vehicule condiţii mai bune de trafic, costuri reduse de operare, viteza de deplasare sporită, această categorie obţinând cele mai mari beneficii în urma implementării proiectului.

Durata de execuţie a contractului este de16 luni.

Podul Prieteniei a fost dat în exploatare în anul 1954, are 37 deschideri şi lungimea totală de peste 2.200 de metri, din care peste 1.100 de metri pe partea română.

Cătălina Sfetcu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.