Nu este doar o porţiune dintr-un drum naţional cu, desigur, trafic intens, ci este şi o legătură importantă între două localităţi, Puieni şi Prundu. Tronsonul din Drumul Naţional 41 A, Giurgiu-Olteniţa, în zona Pădurii Prundu-Comana a intrat într-un amplu proces de reabilitare şi modernizare, cu fonduri guvernamentale, prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Bucureşti, la conducerea căreia se află un giurgiuvean.

Când faptele vorbesc, iar promisiunile se transformă în lucruri palpabile, abia atunci se poate vorbi despre seriozitate şi despre mai mult decât o dorinţă declarată privind dezvoltarea unui judeţ.

Aşa cum anunţa într-o recentă conferinţă de presă a PSD Giurgiu, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri(DRDP) Bucureşti, Marian Mina, iată că încep investiţiile pe mai multe tronsoane ale unor drumuri naţionale ce străbat judeţul nostru. Vorbim despre zone cu un carosabil degradat, impunându-se acolo o intervenţie rapidă, până la venirea iernii. Astfel încât, arterele rutiere să nu se deterioreze şi mai mult, punând în pericol siguranţa celor din trafic.DSC_0017-001

Primul şantier a fost deschis miercuri, 17 septembrie, în zona Prundu, pe tronsonul din zona pădurii de acolo.

Am stat de vorbă, joi, 18 septembrie, cu primarul comunei menţionate, Cătălin Corbea, cel care ne-a spus de ce lucrările sunt nu doar importante, ci şi imperios necesar să fie realizate cât mai repede.DSC_0003-001

În urma unui demers făcut de instituţia pe care o conduce către DRDP Bucureşti, s-a intervenit cu promptitudine şi cu o soluţie mai potrivită decât s-a întâmplat pe acelaşi tronson, acum câţiva ani, ne-a explicat edilul.

„Este o lucrare obligatoriu de realizat în perioada aceasta, pentru că era deteriorată banda asfaltică. Ştiţi că, pe porţiunea din zona pădurii, cu timpul, asfaltul este predispus la o deteriorare mare din cauza traficului greu şi, dacă mai trecea încă o iarnă peste el, probabil ar fi fost mult mai grav. A mai fost pornită o acţiune de reabilitare, acum 4 ani, tot în urma unui demers al Primăriei Prundu, însă conducerea de la acea vreme a Direcţiei Regionale a dispus operaţiunea de plombare, care are, evident, avantajele şi dezavantajele sale. Aşa că, în acest moment, carosabilul trebuie refăcut. Soluţia tehnică pe care cei de acum de la conducerea Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri au ales-o este un covor asfaltic, turnat pe ambele sensuri de mers”, ne-a spus Cătălin Corbea, mulţumind, totodată, conducerii actuale a DRDP Bucureşti, în numele tuturor locuitorilor celor două sate legate de porţiunea respectivă, Prundu şi Puieni.

DSC_0033-001

Cu utilaje performante şi echipe cu oameni harnici, aşa se acţiona joi, 18 septembrie, în zona amintită. La lucrări, în aceeaşi zi, era prezent chiar directorul firmei executante GECOR, George Cusa.

DSC_0012-001

„Se va turna un covor asfaltic pe o lungime de peste 4 kilometri, având o grosime de 4 centimetri. Folosim un beton-asfalt tip B.A.R., special pentru traficul greu. Considerăm că lucrarea ar putea fi gata chiar luni sau marţi, săptămâna viitoare”, ne-a spus el.

DSC_0011-001

Întrebat dacă este mulţumit de calitatea lucrărilor, primarul din Prundu, Cătălin Corbea, ne-a declarat: „Suntem mulţumiţi, în primul rând, de promptitudinea cu care cei de la DRDP au dispus executarea lucrării. Suntem mulţumiţi, evident, şi de calitate, sunt folosite materiale de calitate, aşa că, după cum se vede, lucrarea este pe măsură. După cum puteţi observa, acolo unde încă nu a fost turnat asfalt, sunt zone unde carosabilul este fisurat, faianţat. Iată de ce era necesar ca intervenţia să fie făcută acum, înainte de sezonul rece. Şi locuitorii din Prundu şi cei din Puieni sunt foarte mulţumiţi”.

DSC_0024-001

Începând de săptămâna viitoare, vor fi deschise şantiere similare şi pe alte tronsoane ale unor drumuri naţionale ce străbat judeţul Giurgiu, tot cu fonduri de la Guvern, prin DRDP Bucureşti. Vom reveni cu amănunte la momentul respectiv.

Cătălina Sfetcu

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ