snakeOdată cu începerea anului şcolar, peste 7.500 copii din 56 şcoli primare vor lua parte la Traffic Snake Game, o campanie creată pentru încurajarea elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice să adopte mersul pe jos, cu bicicleta, cu mijloacele de transport public sau folosirea în comun a aceleiaşi maşini atunci când se deplasează la şcoală. Este pentru prima oară când se organizează această campanie la nivel naţional în România, iar în paralel, se vor organiza campanii similare în alte 17 ţări europene.

Potrivit unui comunicat de presă al celor de la Primăria Giurgiu, municipiul nostru s-a înscris în campanie cu 33 de clase din învăţământul primar din şapte şcoli gimnaziale (Şcoala gimnazială „Mircea cel Bătrân”, Şcoala gimnazială nr. 3, Şcoala gimnazială „Mihai Eminescu”, Şcoala gimnazială nr. 5, Şcoala gimnazială nr. 7, Şcoala gimnazială „Acad. Marin Voiculescu”, Şcoala gimnazială nr. 10).

Astfel, circa 800 de elevi vor desfăşura activităţile prevăzute în proiect şi se vor întrece în a se deplasa pe jos, cu bicicleta, cu mijloacele de transport public sau utilizând în comun aceeaşi maşină în drumul spre şcoală.

„Mergând pe jos sau cu bicicleta, copiii devin conştienţi de mediul înconjurător şi îşi dezvoltă aptitudini privind siguranţa în deplasare şi capacitatea de a anticipa acţiunile celorlalţi participanţi la trafic. În plus, mersul pe jos sau cu bicicleta contribuie la atingerea necesarului de exerciţiu fizic recomandat zilnic copiilor. Pe termen lung însă, campania ţinteşte spre generarea unei percepţii uşor de înţeles la nivelul copiilor, cu privire la ce înseamnă o comunitate sănătoasă, guvernată de libertatea de mişcare, de calitatea vieţii şi de independenţa faţă de mijloacele de transport motorizat”, se arată în comunicatul Primăriei Giurgiu.

În România, campania Traffic Snake Game va purta denumirea „OSCAR, ŞARPELE HOINAR” şi va debuta în cadrul Săptămânii Europene a Mobilităţii. Jocul se va desfăşura în perioada 22 septembrie – 3 octombrie 2014, în 13 oraşe din România: AIUD, ALBA IULIA, BISTRIŢA, BRAŞOV, FĂGĂRAŞ, FOCŞANI, GIURGIU, IAŞI, MIZIL, MOINEŞTI, ODORHEIU SECUIESC, RÂMNICU VÂLCEA şi SĂCELE.

Traffic Snake Game (TSG) este o campanie creată pentru a încuraja mersul la şcoală, pe jos şi cu bicicleta, având drept principal grup ţintă elevii şi părinţii acestora. Campania constă într-un joc distractiv şi uşor de pus în aplicare. Pe lângă jocul efectiv, fiecare şcoală participantă este încurajată să organizeze acţiuni conexe şi să familiarizeze elevii cu concepte precum transport sustenabil şi mobilitate, mediu înconjurător şi sănătate.

Traffic Snake Game a început ca un mic proiect în Flandra (Belgia), devenind în decursul anilor, o campanie la nivel european. Practica a demonstrat că această campanie contribuie semnificativ la creşterea utilizării modurilor de transport durabil şi la reducerea emisiilor de CO2.

 

LĂSAȚI UN MESAJ