handicapÎncepând cu data de 14.05.2014, data intrării în vigoare a Ordinului nr. 707/538/ 2014 prin care au fost modificate criteriile medico-psihosociale pe baza cărora se stabileşte încadrarea în grad de handicap, aproximativ 15 persoane se prezintă zilnic la Compartimentul de Evaluare Complexă a persoanelor adulte cu handicap din cadrul DGASPC Giurgiu pentru a solicita informaţii privind  încadrarea într-un grad de handicap a persoanelor  care prezintă sechele survenite în urma accidentelor vasculare cerebrale.

Prin Ordinul 707/538/ 2014 emis de Ministerul Sănătăţii si Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, intrat în vigoare în data de 14 mai, se prevede că persoanele care prezintă sechele survenite în urma accidentelor vasculare cerebrale  (parapareze/paraplegii, tetrapareze/ tetraplegii, monopareze/ monoplegii şi hemiplegii/hemipareze), care necesită sprijin parţial sau total din partea altei persoane pentru desfăşurarea activităţilor zilnice (de îngrijire personală, pentru aprovizionare, pentru administrarea medicamentlor, etc), pot fi  încadrate într-un grad de handicap.

Din data de  28 mai 2014 şi  până în prezent,  91 persoane, cu vârsta cuprinsă între 38 şi 89 de ani, care prezintă  sechele ca urmare a unui accident vascular, au fost încadrate într-un grad de handicap: 6 persoane  au fost încadrate în gradul mediu de handicap, 28 au fost încadrate în gradul accentuat  iar 57 au fost încadrate în gradul de handicap grav.  Vârsta  acestor  persoane este cuprinsă între 38 şi 89 de ani; 41 au  domiciliul în municipiul Giurgiu iar 50 au  domiciliul în mediul rural.

În vederea încadrării într-un grad de handicap, persoana în cauză, sau, după caz, persoana  mandatată de aceasta sau un membru al familiei, trebuie să depună la Compartimentul  de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte  cu Handicap  din cadrul DGASPC Giurgiu o  cerere -tip de evaluare complexă, însoţită de documentele medicale necesare, în original; de asemenea,  sunt necesare şi alte documente (copie acte de identitate, adeverinţă de salariu, adeverinţă de  venit sau talon de pensie, după caz,  precum si   ancheta socială efectuată de primăria din localitatea  de domiciliu). Dosarul cu documentele necesare  se poate depune de către persoana solicitantă sau reprezentantul acesteia  şi la registratura primăriei din localitatea de domiciliu/reşedinţă .  Pentru persoanele nedeplasabile ( în cazul în care acest fapt reiese din scrisoarea medicală emisă de medicul de familie), evaluarea complexă se va efectua la domiciliul/reşedința persoanei în cauză.

LĂSAȚI UN MESAJ