rezultate-evaluareScandalul iscat de rezultatele de la Evaluarea Națională este departe de a se fi încheiat. Mai mulți părinți au anunțat că vor acționa în instanță pentru a rezolva problema copiilor lor, și anume modificarea notelor obținute la evaluare.

Referindu-se la rezultate și la evenimentele de după examen, reprezentanți ai Ministerului Educației consideră că examenul a fost „unul corect, fără incidente în timpul probelor. Nu au fost abateri grave de la normele impuse prin metodologia de examen. La limba și literatura română, 73,1% dintre elevi au obținut note peste 5, iar 583 de candidați au obținut nota maximă, 10. Dacă ar fi fost probleme cu subiectele sau cu baremul, nu s-ar fi înregistrat aceste rezultate. Subiectele au fost de nivel mediu, în concordanță cu programa școlară și cu prevederile metodologiei de examen. În ceea ce privește baremul, acesta menționează explicit că se punctează orice alte modalități de rezolvare corectă a cerințelor. Regulile sunt clare, și ele au fost respectate. Nu doar două sinonime au fost valabile și punctate la acel subiect oferit ca exemplu în spațiul public, ci orice altă variantă corectă”.

La rândul său, ministrul educației, Remus Pricopie, afirma, într-o postare pe Facebook: „Ca elev, ca student, dar și ca profesor, nu am întâlnit examen în urma căruia absolut toți participanții (cei evaluați) să fie mulțumiți. O astfel de situație nu este rezultatul exclusiv al tendinței unora dintre noi de a ne supraevalua capacitățile, cunoștințele și performanța. Ea este și efectul unei probleme sistemice pe care, din acest an, am început să o atacăm în mod direct. Până acum, prima și singura evaluare națională a elevilor din ciclul primar și gimnazial se făcea la finalul clasei a VIII-a. Practic, din clasa I și până în clasa a VIII-a, nimeni nu avea o imagine integrată, la nivel național, asupra performanței sistemului și a fiecărui elev. Pentru a corecta această deficiență de sistem (prin care copiii aflau abia la finalul clasei a VIII-a ce puncte forte și ce vulnerabilități au), anul acesta s-au organizat, în premieră, evaluări pentru clasa a II-a, a IV-a și a VI-a. Astfel, fiecare elev va ști care este nivelul real la care se află, iar profesorii și părinții vor putea acționa punctual pentru a remedia eventualele probleme”, a mai scris ministrul educației.

LĂSAȚI UN MESAJ