podul-PrietenieiPe data de 20 iunie se aniversează 60 de ani de la darea în folosință a Podului Prieteniei Giurgiu-Ruse (în bulgară Мост на дружбата, Most na drujbata sau, mai des întâlnit, Дунав мост, Dunav most). Acesta este un pod din oțel peste fluviul Dunăre, care leagă malul sudic bulgăresc de malul nordic românesc, și respectiv orașele Ruse și Giurgiu.

Deschis la 20 iunie 1954, și proiectat de V. Andreev, podul are 2,8 kilometri lungime, și este unul dintre cele două poduri peste Dunăre,alături de Podul Calafat-Vidin în sectorul de graniță dintre România și Bulgaria, restul traficului fiind preluat deferiboturi. Are atât o punte rutieră cu două benzi, cât și una pentru traficul feroviar, precum și trotuare pentru pietoni. Secțiunea centrală de 85 m lungime poate fi ridicată pentru a permite trecerea navelor mai mari. Această secțiune centrală mobilă este supusă periodic la revizii de către partea română, în atribuțiile căreiă intră buna ei funcționare. Construcția a durat doi ani și jumătate și a beneficiat de sprijinul URSS.

„Cu această ocazie, am luat hotărârea ca, în ziua în care se împlinesc șase decenii de la construire, turismele să treacă podul fără a mai plăti taxa de trecere”, a declarat Marian Mina, director DRDP București.

Astfel, se așteaptă ca numărul autoturismelor care vor tranzita punctul de trecere a frontierei să fie sensibil mai mare față de o zi obișnuită.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here