Comform http://forum.softpedia.com/lofiversion/index.php/t214294.html a gentul de circulatie,

1: trebuie sa se prezinte (ai dreptul sa-i ceri legitimatia sa ti-o arate…pe care este inscis numarul sau…e foarte folositor acesta…).

2: sa-ti spuna motivul opririi (care este motivul: filtru organizat si cauta ei sa zicem alcool, benzina sau alte dude).
2′: daca este filtru ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele pers. care participa din echipaj).

3: actele se cer pe un motiv legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda)
3′: deci la oprire se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv (asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme si doua cadavre legate la spate). Hm…Logic!

4: la amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. So…, puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda… dar sa nu recunoasteti fapta, si sa il convocati la Tribunal sub asistenta juridica competenta pe D-nealui.

5: CEL MAI IMPORTANT: ori de cate ori aveti un necaz cu Politia fie noapte fie zi puteti sa sunati la 112 (Apel National de Urgenta) si sa spuneti ca sunteti « abuzat » de catre echipajul cutare… In maxim 10 minute (in Capitala) apare un echipaj de la „Capitala” si astia nu se uita ca sunt colegi de-ai lor, vor face imediat un raport…care poate fi util la orice Tribunal…(experimentata de un coleg de-al meu de la munca!).

6: fiti intelegatori cu militianul…sorry cu politaiul…totusi sta in strada de atata timp (asta daca nu incepe sa abereze cum am patit-o io/ m-au intrebat de unde am husele de pe scaune…ma rog…).

Si mai nou politisti de pe radare nu mai au voie sa dea filmul inapoi …deci, daca va opresc si stiti ca nu a-ti « comis-o » prea rau le cereti foarte ferm sa va arate :
1. legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar …sa aiba vizele la zi .
2. copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului …..
3. legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de interne ….sa fie vizata .
4. daca mai fac scandal le cereti sa va arate „ordinul de serviciu” …este un fel de foaie de parcurs in care sunt scrise locurile « unde au voie » sa-si desfasoare activitatea respectiva.

Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar
….dar faptul ca-l intrebi de ele de cele mai multe ori duce doar
la un …simplu… « AVERTISMENT »… pt tine, pt ca ghiciti???…

De multe ori aceste acte nu prea se regasesc la “Nea ECHPAJ-ul”…

Daca vrem sa citim si dintr-o sursa oficiala obligatiile politistului putm citi:

http://www.igpr.ro/prima_pagina/..%5Cstiri…e%20rutiera.doc
sau
http://www.politiaromana.ro/DPR/dispozitii.htm

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.